TECH

Η «μαύρη τρύπα» του Διαδικτύου - Τι συμβαίνει με τις ιστοσελίδες που εξαφανίζονται

Η «μαύρη τρύπα» του Διαδικτύου - Τι συμβαίνει με τις ιστοσελίδες που εξαφανίζονται

Από τις ιστοσελίδες που υπήρχαν το 2013, το 38% έχει πλέον χαθεί

Markus Spiske / Unsplash

Το Ίντερνετ εξαφανίζεται, σύμφωνα με μια νέα μελέτη, καθώς οι ιστοσελίδες και το διαδικτυακό περιεχόμενο χάνονται.

Ενώ το Διαδίκτυο θεωρείται ως ένα μέρος όπου το περιεχόμενο διαρκεί για πάντα, τεράστιες εκτάσεις του χάνονται καθώς οι σελίδες διαγράφονται ή μετακινούνται, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύεται στον ιστότοπο του Pew Research Center.

Από τις ιστοσελίδες που υπήρχαν το 2013, για παράδειγμα, το 38% έχει πλέον χαθεί. Ακόμη και νεότερες σελίδες εξαφανίζονται: το 8% των σελίδων που υπήρχαν το 2023 δεν είναι πλέον διαθέσιμες.

Αυτές οι σελίδες τείνουν να εξαφανίζονται όταν διαγράφονται ή μετακινούνται. Αυτό συμβαίνει σε κατά τα άλλα λειτουργικούς ιστότοπους, ανέφερε η μελέτη του Pew Research Center, και λιγότερο σε ολόκληρους ιστότοπους που εξαφανίζονται.

Χαμένο περιεχόμενο, σπασμένοι σύνδεσμοι

Το αποτέλεσμα είναι ότι εξαφανίζονται τεράστιες ποσότητες ειδήσεων και σημαντικού περιεχομένου αναφοράς. Περίπου το 23% των ειδησεογραφικών σελίδων περιλαμβάνει τουλάχιστον έναν σπασμένο σύνδεσμο, όπως και το 21% των κυβερνητικών ιστοσελίδων, σύμφωνα με την έρευνα. Ενώ το 54% των σελίδων της Wikipedia περιλαμβάνουν στις παραπομπές τους έναν σύνδεσμο που δεν υπάρχει πλέον.

Η ίδια περίπου κατάσταση παρατηρείται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ένα πέμπτο των tweets εξαφανίζονται από τον ιστότοπο μέσα σε λίγους μήνες από την ανάρτησή τους.

Η μελέτη ολοκληρώθηκε με τη συλλογή τυχαίων δειγμάτων από σχεδόν ένα εκατομμύριο ιστοσελίδες, που λήφθηκαν από το Common Crawl, μια υπηρεσία που αρχειοθετεί τμήματα του διαδικτύου. Στη συνέχεια, οι ερευνητές εξέτασαν αν οι σελίδες αυτές συνέχισαν να υπάρχουν μεταξύ 2013 και 2023.

Διαπιστώθηκε ότι το 25% όλων των σελίδων που συλλέχθηκαν μεταξύ 2013 και 2023 δεν ήταν πλέον διαθέσιμες. Από αυτές, το 16% των σελίδων προερχόταν από έναν ιστότοπο που συνεχίζει να υπάρχει, ενώ το 9% βρισκόταν σε ιστότοπους που δεν υπάρχουν πλέον καθόλου.